Růžíčková kapusta s cizrnou

Kapusta je zdroj vitamínu i antioxidační ochrany.

Je vynikajícím zdrojem důležitých antioxidantů, a to betakarotenu a vitamínu C. Růžičková kapusta je po brokolici nejbohatší zeleninou na antioxidačně působící vitamin E.

Kromě toho kapusta obsahuje železo a vitamín B9, známý také jako kyselina listová. Obě látky příznivě ovlivňují tvorbu červených krvinek v lidském organismu. Netřeba zapomenout ani na vápník, právě kapusta ho obsahuje nejvíce ze vší zeleniny.

Díky glukosinulátům vykazuje i proti rakovinové účinky.

Růžičková kapusta s cizrnou

Ingredience na 2 porce

  • 2 lžíce přepuštěné másla
  • 1 cibule
  • 200 g kapusty
  • 200 g nakrájené mrkve
  • 200 g uvařené cizrny
  • himalájská sůl, pepř, libeček a kurkuma

Postup

1. Nakrájíme cibuli na plátky a necháme na pánvi s přepuštěným máslem zezlatovět.

2. Nakrájenou mrkev, kapustu přidáme k cibuli a restujeme zhruba 10 minut.

3. Poté přidáme ke směsi 1 dcl vody a dusíme dokud kapusta a mrkev nezměkne.

4. Před koncem přidáme  uvařenou cizrnu, libeček, kurkumu a himalájskou sůl.