Pečená mrkev s dýní a cuketou

Mrkev je zlatým dolem výživných látek. Obsahuje obrovské množství beta-karotenu a nemalé množství vlákniny. Častým konzumováním mrkve  lze získat určitou ochranu před vznikem srdečních onemocnění, některých druhů rakoviny, nemoci kůže a očí, před problémy se zácpou a vysokou hladinou škodlivého cholesterolu.

Jak využít maximum?

Organismus lépe vstřebává beta-karoten z uvařené mrkve, pokud se do ní během tepelné úpravy přidalo trochu tuku.

Pečená mrkev s dýni a cuketou

  • 1 menší cuketa
  • 1 dýně hokaido
  • 10 mrkvi
  • 2 cibule
  • přepuštěné máslo
  • Himalájská sůl, pepř
  • směs koření adžika a rozmarýn

Postup

  1. Troubu rozehřejeme na 180 – 200 °C a plech vymažeme přepuštěným máslem.
  2. Cuketu, dýni a mrkve nakrájíme na plátky a naskládáme na vymazaný plech.
  3. Po 20 minutách promícháme směs a přidáme nakrájenou cibulku a po 10 minutách přidáme koření adžiku, rozmarýn, sůl, pepř a dáme zpět péct na 10 – 15  minut.
  4. Po vytažení z trouby ihned podáváme s vlašskými ořechy a můžete přidat mozzarellu nebo sýr feta.