Pečený patizon s tofu

Účinky patizonu na zdraví

Patizony jsou plné vitamínů a minerálů, které mají příznivé účinky na naše tělo. Zejména jsou bohaté na železo či draslík a specifické na patizonu je, že má velmi nízký obsah sodíku. To jej předurčuje jako velmi dobrou složku potravy pro lidi trpící srdečně-cévními problémy, nebo onemocněními ledvin. Dobrým pomocníkem je patizon při redukčních dietách, neboť má nízký obsah kalorií. Doporučuje se také pro diabetiky, díky minimálnímu obsahu sacharidů. Výborně se hodí do dětského jídelníčku, jelikož pomáhá odstraňovat škodliviny ze střev, podporují trávení, regeneruje organismus a nenadýmá.

Pečený patizon s tofu

  • 1 patizon
  • 2 cibule
  • 6 větších žampionu
  • 1 tofu
  • Olivový olej virgin
  • Himalájská sůl, pepř
  • Kurkuma
  • Provensálské koření
  • Bazalka na dozdobení

Postup

  1. Troubu rozehřejeme na 180 – 200 °C a plech vymažeme olivovým olejem.
  2. Patizon, žampiony, cibuli a tofu nakrájíme na plátky a naskládáme na vymazaný plech, osolíme a zakápneme olivovým olejem.
  3. Po 20 minutách promícháme směs a přidejte kurkumu, provensálské koření, pepř a dáme zpět péct na 10 – 15  minut.
  4. Připravíme si celozrnný kuskus dle návodu.
  5. Po vytažení z trouby ihned podávejte s kuskusem i bazalkou.