Pestrý salát

salát

Jelikož je teď aktuálně období pro hlávkový salát a kedlubny, zvolila jsem tuto variantu spolu s ředkvičkami a vytvořila pro Vás pestrý salát plný vitamínů a minerálů.

Hlávkový salát obsahuje až 94 % vody a je velmi bohatý na vitamíny A, B1, B2, C a hlavně kyselinu listovou. Z minerálů obsahuje fosfor, vápník, hořčík a zejména je bohatý na draslík a železo. Je výbornou zeleninou vhodnou pro diabetiky, nemocné dnou a revmatismem. Pomáhá při nespavosti, podrážděnosti a stresovém vypětí.

Nejlepší volbou je hlávkový salát používat do zeleninových salátů, smoothie a jako přílohu k hlavnímu jídlu a tím ulehčit jeho následnému trávení.

Hlávkový salát

Pestrý salát

Ingredience pro 2 osoby

  • 200 g hlávkového salátu
  • 150 g ředkviček
  • 100 g kedluben
  • půl citrónu
  • 2 lžíce konopného oleje za studena lisovaného (může být i lněný nebo avokádový)
  • hrst dýňových a slunečnicových semínek
  • 2 domácí vejce (Pokud máte možnost nakupovat vajíčka z domácích farem, doporučujeme této možnosti využít. Vajíčka z domácích chovů jsou tzv. „superpotravina“, která Vám dodá mnohem více důležitých látek a živin pro Vaše tělo, oproti vajíčkům z konvenčních velkochovů.)
  • pažitka
  • sůl

Postup přípravy

  1. Uvařte vejce tzv. „na tvrdo“.  Výborný tip je nechat vejce minutu ve varu a poté je ponecháme pod pokličkou 10 minut odstát v horké vodě.
  2. Omyjeme zeleninu a nakrájíme dle libosti do misky.
  3. Poté přidáme 2 lžíce konopného oleje, vymačkáme šťávu z citrónu a osolíme.
  4. Vše důkladně zamícháme.
  5. Směs zeleniny naservírujeme na talíř a posypeme dýňovými a slunečnicovými semínky. Na závěr umístíme uvařená, nakrájená a velmi mírně osolená vajíčka na hotový zeleninový salát.

 

Foto Mirrin Danish