Ranní jóga nastartuje tělo a dostane mysl do pohody.

Ranní jóga Vám může zabrat pouze 15 minut Vašeho času, přesto načerpáte spoustu energie na celý den a naladíte svou mysl do pozitivního a uklidňujícího stavu. A kdo ví, třeba z pouhých 15 minut se časem stane hodina zdravého pohybu pro Vaše tělo i mysl. A jak se správně stravovat před cvičením? Krátká upoutávka viz. níže.   ⇓

Inspirativní videa na ranní cvičení jógy

Jak jóga a meditace prospívají mysli a tělu

Nová studie naznačuje, že jóga a meditace jsou přínosem pro tělesnou a duševní pohodu člověka a výrazně zlepšují odolnost vůči stresu.

Jóga a meditace jsou v západním světě stále více populární a praktikové chválí jejich psychologické a fyzické výhody. Současný výzkum také naznačuje, že meditace a cvičení jógy může zvýšit celkovou pohodu a odolnost vůči stresovým faktorům.

Odborné studie se stále častěji zaměřují na zkoumání  pozitivních přínosů těchto původně východních cvičení na lidský organismus. Nedávno byla zveřejněna zpráva o zdravotních studiích, které poukazují na mnoho různých výhod jógy a meditace, včetně boje proti kognitivnímu úpadku, který působí na genetické faktory a předurčuje tak stres jednotlivce, mírní či přímo odstraňuje bolesti dolní části zad či celkově posiluje tonus lidského těla.

Nový článek publikovaný v časopise Frontiers in Human Neuroscience nyní ukazuje, že jóga a meditace mají pozitivní vliv na centrální nervový systém i na imunitní systém a výrazně zlepšuje celkový pocit pohody jednotlivců.

Jak se správně najíst než začnete cvičit jógu?

Pokud vstáváte brzy ráno do práce a nemáte možnost se najíst 1-2 hodiny před cvičením, což je nejúčinnější způsob jak tělu dodat potřebné látky z kterých dokáže tělo čerpat energii a zároveň nehladovíme či necvičíme s plným žaludkem. Doporučujeme Vám, dát si 10-15 minut před cvičením banán, meloun, avokádo, domácí müsli, banánové smoothie se semínky, mandle a různé druhy oříšků. Pokud cvičíme na hladný žaludek, bereme živiny ze svalů, což je nezdravý způsob pro naše tělo. Naopak pokud se před cvičením najíme, zatížíme tak organismus a cvičení ztrácí svůj pozitivní význam. Nezapomínejme, že součástí zdravého pohybuje je důležité i správné stravování.

Vhodným jídlem je například:

  • kus ovoce a hrst ořechů nebo semínek
  • menší smoothie (ovoce se semínky a vodou)
  • kus domácího koláče z celozrnné mouky nebo raw energy tyčinka, domácí müsi tyčinka či flapjack
  • celozrnné krekry s cottage sýrem a půl grepu
  • tvaroh s vločky, banánem a konopnými semínky
  • avokádo

Každý jsme jiný a důležité je naladit se na svou intuici i cítění a volit jídlo ne podle chuti, ale podle potřeby.